Samtykke til offentliggørelse af billeder

I Vallensbæk Svømmeklub går vi op i samtykkeerklæring og brug af billeder. Samtykket gives frivilligt, og der er ingen negative konsekvenser forbundet med det, hvis du vælger ikke at give dit samtykke.

I tagt med at vi øger vores markedsføring på sociale medier og vores hjemmeside, betyder det også, at vi tager flere billeder i vores svømmeklub. Det betyder, at når du tilmelder dig et hold vi vores svømmeklub, skal du give samtykke til at vi må tage/bruge billeder af dig eller dit barn.

Når du tilmelder dig et hold, vil du få valgmuligheden af sige ja/nej til flere billedtyper. Ved valg af ja til enten fokus/portræt eller begge, vil vi bruge billeder af dig/dit barn til vores markedsføring og hjemmeside.

Ved valg af nej vil der slet ikke blive taget/brugt billeder af dig/dit barn. I tilfælde af fællesbilleder vil du/dit barn blive sløret.

Portrætbillede:

Et portrætbillede er et billede, hvor den registreret, såsom svømmeren, er tydelig i hovedfokus på billedet. Det kan eksempelvis være en situation, hvor vi offentliggøre en nyhed om, at svømmeren har vundet et stævne, fået en pris eller lignende.

Fokusbillede:

Et fokusbillede er et billede taget i situationer, hvor en eller flere svømmere optræder sammen, men også er i hovedfokus på billedet. Det kan være i forbindelse med hold billede, medaljeoverrækkelser eller deltagelse til stævne.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte Vallensbæk Svømmeklub. Tilbagekaldelse af samtykket berører ikke lovligheden af behandlinger/offentliggørelser, der er sket forud for din tilbagetrækning af samtykket.

Det er Vallensbæk Svømmeklub som er dataansvarlig for de billeder, som bliver offentligtgjort af dig. Har vi begået en fejl og lagt et billede op uden samtykke, bedes du med det samme kontakte os på henholdsvis Facebook eller jk@vi39swim.dk.

Du kan læse mere om dine rettigheder og hvordan vi behandler dine personoplysninger her.