Om Klubben

Historien Bag Klubben

Vallensbæk Svømmeklub blev oprettet den 5 oktober 1970. Undervisningen foregik på Egholmskolen med 112 medlemmer fordelt på 8 hold. Senere blev klubbens medlemmer udvidet med 140 og der kom undervisningstid på Pilehaveskolen.

Efter kommunen er blevet større er vi i dag over 600 medlemmer, som er fordelt på langt over 40 undervisningshold og 3 konkurrence hold.

Fra 1984 til 87 var Vallensbæk svømmeklub blandt Sjællands bedste klubber. Det blev til mange Danske Mester og Danske Rekorder i de år. I årene efter blev konkurrence afdelingen lidt mindre.Ikke kun Vallensbæk men også klubber fra andre kommuner.

Svømmerne Jakob Andkjær og Anders Jensen var VAT svømmere og dermed tidligere Vallensbæks bedste svømmere med et utal af Danske og Nordiske Mesterskaber / Rekorder. Begge havde ligeledes kvalificeret til WM. Jakob for Seniorer og Anders for Juniorer.